Verzekeringen

Kosten en vergoedingen

Fysio4You heeft contracten voor een fysiotherapie verzekering afgesloten met bijna alle zorgverzekeraars in Nederland. De kosten van een behandeling verschillen per persoon en per behandeling. Of en wat jouw zorgverzekeraar vergoedt, hangt ervan af of je een basis of aanvullende fysiotherapie verzekering hebt afgesloten.

Ik ben aanvullend verzekerd:

Wij declareren de behandelingen die onder de aanvullende verzekering vallen rechtstreeks bij de zorgverzekeraar, mits we daar een contract mee hebben. De behandelingen die vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering maken geen deel uit van het eigen risico.

Ik heb geen aanvullende fysiotherapie verzekering:

Als je alleen een basisverzekering hebt zonder aanvullende pakketten, dan wordt fysiotherapie alleen vergoed bij een specifieke aandoening of na een operatie en pas na de 20e behandeling. Bij vergoeding vanuit de basisverzekering wordt het eigen risico wél aangesproken. Houd er rekening mee dat het eigen risico per kalenderjaar in rekening wordt gebracht door de zorgverzekeraar. Vergoedt je zorgverzekering de kosten niet? Voor onze behandelingen gelden de volgende tarieven.

Eigen kosten

Bepaalde kostenposten worden niet door verzekeringen gedekt. We kunnen daarvoor een rekening sturen. Het gaat bijvoorbeeld om:

• Administratiekosten;
  • Medische briefwisselingen;
  • Medische rapporten;
  • Als je niet voldoende aanvullend verzekerd bent;
  • Als je verzekerd bent bij een zorgverzekeraar waar wij geen contract mee hebben afgesloten (Zorg en zekerheid & Eno);
  • Eigen risico;
  • Niet tijdig (minimaal 24 uur voor de afspraak) afgezegde afspraak;
  • Als je bij de afspraak helemaal niet komt opdagen.

Heb je hier nog vragen over? Neem gerust contact met ons op! Voor een handig overzicht in de vergoedingen voor fysiotherapie bij kinderen en volwassenen verwijzen we je naar: www.zorgwijzer.nl/vergoeding/fysiotherapie.